Amikor nagyhalas horgászatra adjuk a fejünket annak reményéban, hogy hogy meg tudjuk akasztani, ki tudjuk fárasztani életünk halát, nagyon sok szempontot kell szem előtt tartanunk.
Sok más mellett az egyik legfontosabb a távolság kérdése. A legtöbb kapitális hal a parttól messsze, nagyon messze portyázik. Ezért a szerelékünket nagy távolságra kell eljuttatni és behordásra nincsen mindig lehetőség.
A nagy távolságú dobáshoz megfelelő bot és orsó szükséges. Ez utóbbinak tökéletes választás a K-Karp Reaction XT orsó, amely minden porcikájában sugározza a távdobó, nagyhalas mivoltát.
A dob hosszúkás, emiatt a nagy belső átmérő ellenére tetemes mennyiségű zsinór tárolására alkalmas. Az enyhén kúpos, nagy belső átmérőjének és a viszonylag alacsony felső peremének köszönhetően az orsó kiválóan alkalmas nagy távolságú dobások elvégzésére.
Az orsó sajátossága egy speciális – két kis karral ellátott - keret, ami a dob alsó pereme és a rotor közé került és a dobbal együtt mozog. Ennek feladata a zsinór dobról történő leesésekor keletkező gubancolódás megakadályozása.
A megfelelő erő átadásánál fontos szempont, hogy a hajtókar kellően erős és jól megmarkolható legyen. Ezért ezek voltak a fő szempontok a Reaction XT hajtókarjának tervezésekor és kivitelezésekor. Ráadásul a hajtókar tervezéskor figyelembe vették a balanszírozás kérdését is, így a hajtókar forgatása és - vele együtt - a rotor forgása közben is az orsó mindvégig kiegyensúlyozott marad.
Mivel távdobó, nagyhalas orsóról beszélünk, a bejuttatandó szerelék tömege a szokásosnál jóval nagyobb is lehet. Emiatt a dobás kezdete egy kényes pillanat, hiszen nagy tömegnek adunk nagy lendületet, ami nagy energiát generál. Ekkor a legkellemetlenebb dolog ami történhet, hogy a felkapókar véletlenül leesik. Ilyenkor általában búcsút mondhatunk a szereléknek, de nem egy esetben akár bot törés is bekövetkezhet. Arról már nem is szólunk, hogy az ólom milyen röppályát írva hol áll meg…. Ezt a veszélyforrást felismerve az orsó kapott egy biztonsági rendszert (Safe Cast System), ami megakadályozza, hogy a felkapókar véletlenül leessen. Ez a megoldás meggátolja, hogy a hajtókar forgatásával le tudjuk ejteni a felkapókart, ezt minden esetben kézzel kell megtenni. Ilyet meg nem csinál az ember véletlenül….
A továbbfejlesztett fékrendszer túlméretes lamellákat kapott. Ez a nagyobb és pontosabbban állítható fékerő mellett a túlmelegedést is sokkal jobban kezeli. A káros külső hatások (víz(pára), por) bejutását gumitömítés akadályozza meg.
Az orsó tulajdonságai:
- 8 darab védelemmel ellátott hosszú életű golyós csapágy
- 1 darab védelemmel ellátott hosszú életű görgős csapágy
- HI-TECH X-TRA TOUGH grafit ház
- Ultrakönnyű távdobó dob alumíniumból, speciális felső perem kialakítással a még hosszabb dobásokért
- Alu felkapókar csavarodás gátló zsinórvezető görgővel
- Szennyeződéstől védett, finomállítású fékrendszer túlméretes lamellákkal
- Megerősített főtengely rozsdamentes acélból
- Visszaforgásgátló
- Minőségi hajtáslánc (Worm Shaft Gear)
- Tökéletes zsinórfektetés (Slow Oscillation System : eltérő sebességű dobelemelés és süllyesztés)
- Felkapókar lecsapódás elleni védelme (Safe Cast System)
- Erős, ugyanakkor kecses alumínium hajtókar, nagy gumi markolattal
Az orsóhoz pótdob a 037-77-801 cikkszámon rendelhető.
|